Besik Kartlelishvili (The Fleetgroup)

Η ομάδα THE FLEETGROUP είναι μια καλλιτεχνική πρωτοβουλία, που δημιουργήθηκε την άνοιξη του 2011 από τους καλλιτέχνες Vassil Macharadze,  Koka Vashakidze και Bessa Kartlelishvili με έδρα την Τιφλίδα της Γεωργίας. Ο συνδυασμός της εκφραστικής έρευνας με το αιχμηρό χιούμορ στη διερεύνηση του κοινωνικού και πολιτικού μυστικισμού της προσωπικής ζωής του ατόμου συνιστά τον ακρογωνιαίο λίθο του οράματος και της δράσης της ομάδας: «ανεξάρτητα από τα μέσα που χρησιμοποιούμε, κύριος στόχος μας είναι να δημιουργούμε μια κατά το δυνατόν οπτική τέχνη. Είμαστε ο στόλος που ταξιδεύει ανάμεσα στις ακτές του ορθολογισμού στον ωκεανό του παραλόγου». Έχουν συμμετάσχει σε εκθέσεις, projects και residencies όπως: Artisterium, 4th Tbilisi International Contemporary Art Exhibition and Art Events, Τιφλίδα, Γεωργία (2011) / Mindware, the residences program/project: A Talking City, Λούμπλιν, Πολωνία (2011-2012) / Soviet Structures & Society Reconnection Lab, the international project Transkaukazja 2011 για την τέχνη σε συγκεκριμένο τόπο, Τιφλίδα, Γεωργία (2011) / Exhibition, Georgian-Swiss art project, Contemporary Art Space-Center Shindisi, Τιφλίδα, Γεωργία (2011).

 

 

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΠΤΩΣΗ ΣΚΙΩΝ

 

Το φαινόμενο του ντόμινο είναι μια αλυσιδωτή αντίδραση, η οποία συνήθως εκλαμβάνεται ως μια a priori αρνητική διεργασία. Όσον αφορά την Ελλάδα, το κλισέ είναι ακόμη πιο προφανές. Με το έργο μας θέλουμε να δείξουμε ότι το ντόμινο μπορεί να λειτουργεί και ως θετική πρόοδος. Θέλουμε επίσης να στείλουμε το μήνυμα ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος κατάθλιψης ή απάθειας και σίγουρα πάντως κανένας λόγος επιθετικότητας. Οι προσωρινές, υλικού τύπου δυσχέρειες κάποια μέρα θα εξαφανιστούν, σε αντίθεση με την πνευματική και πολιτισμική κληρονομιά αυτής της χώρας, η οποία θα επιβιώνει αέναα. Στο έργο μας χρησιμοποιήσαμε σχεδόν πλήρως κατεστραμμένους κίονες ιωνικού ρυθμού -σύμβολα της Ελλάδας- , οι οποίοι «συγκρατούν τη στέγη» χωρίς να αγγίζουν το έδαφος, δημιουργώντας στον θεατή την εντύπωση ότι μπορεί να καταρρεύσουν ανά πάσα στιγμή. Αυτοί όμως στέκουν ολόρθοι ανά τους αιώνες, όπως αυτοί του Παρθενώνα ή της στοάς στην αρχαία αγορά της Θεσσαλονίκης. Το μόνο που πέφτει από τους ελληνικούς κίονες είναι μια σκιά, η σκιά του ελληνικού πολιτισμού – μια καθολική, χρονικά και τοπικά, επιρροή επί της πλειοψηφίας των πολιτισμών και εθνών, η οποία προκαλεί ένα φαινόμενο ντόμινο που οδηγεί στην πρόοδο του παγκόσμιου πολιτισμού και κουλτούρας, στον εκδημοκρατισμό και τον φιλελευθερισμό.

Φωτογραφίες

Προσοχή! Πτώση Σκιών, εγκατάσταση, διαστάσεις μεταβλητές, 2011, παραχώρηση του καλλιτέχνη, ανάθεση της 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης
Προσοχή! Πτώση Σκιών, εγκατάσταση, διαστάσεις μεταβλητές, 2011, παραχώρηση του καλλιτέχνη, ανάθεση της 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης
Προσοχή! Πτώση Σκιών, εγκατάσταση, διαστάσεις μεταβλητές, 2011, παραχώρηση του καλλιτέχνη, ανάθεση της 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης
Προσοχή! Πτώση Σκιών, εγκατάσταση, διαστάσεις μεταβλητές, 2011, παραχώρηση του καλλιτέχνη, ανάθεση της 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

Untitled (12th Istanbul Biennial), 2011 Biennale de Lyon